Falken start met social media-campagne
Falken Tyres is gestart met een social media campagne waarmee het zijn volgers uitnodigt voor een speciale reis met zijn nieuwe “Pass the Wheel” -campagne. Dit laat de bandenproducent weten.
Corona
Deze campagne is ontwikkeld nu de coronavirus-pandemie het bezoek aan droombestemmingen in de wacht zet. Drie video’s nemen de volgers mee op een virtuele roadtrip langs enkele van de mooiste wegen en passen van Europa. De Pass the Wheel-trailer heeft al 1,7 miljoen views gegenereerd op Falken’s YouTube-kanaal.
Bergpassen
De sterren van de campagne zijn Falken Motorsports-coureur Peter Dumbreck, Flat6High5-blogger en auto-influencer Moritz Leidel, en een Porsche 911 uit 1965 uitgerust met Falken ZIEX ZE310 Ecorun-banden. Het raceduo heeft de taak om zoveel mogelijk bergpassen te voltooien en foto’s als bewijs te nemen met een kopie van de dagkrant bovenaan elke pas.
Het resultaat is drie films van tien minuten waarin de kijkers het ongelooflijke Europese landschap te zien krijgen waar de Porsche doorheen reist. Ook krijgen de volgers de serieuze – en niet zo serieuze – gesprekken te horen die het duo tijdens hun rit heeft.