Bridgestone Amerika stelt Sara Correa aan als CMO
Bridgestone Amerika stelt Sara Correa aan als nieuwe chief marketing officer (cmo). Correa begint op 26 juli en volgt Philip Dobbs op. Hij kondigde eerder aan in oktober met pensioen te willen.
Correa wordt verantwoordelijk voor het marketing center van het bandenmerk. Dit is gericht op het stimuleren van coördinatie binnen het bedrijf. Ook de marketing voor de banden- en oplossingenactiviteiten van Bridgestone in de VS en Canada vallen hieronder. Ze gaat toezicht houden op alle merk- en digitale marketinginspanningen voor de merken Bridgestone en Firestone: de sport- en engagementplatforms van het bedrijf, zakelijke communicatie, onderzoek en inzichten, en de opleidingsinitiatieven van het bedrijf.
Volgens de bandenmaker is Correa een ervaren marketingmanager met diverse, branche overschrijdende ervaring. De topvrouw is afkomstig van TE Connectivity, een beursgenoteerd bedrijf dat connectoren en sensoren voor de sectoren transport, medische technologie, energie en datacommunicatie maakt. Bij TE Connectivity was Correa vicepresident transportation solutions. In deze rol leidde ze marketingactiviteiten voor de vier transport gerelateerde bedrijven van het bedrijf.
Verleden
“Sara is een ervaren marketingleider. Ze heeft een bewezen staat van dienst in het leveren van strategische marketing- en communicatieprogramma’s in complexe industrieën”, vertelt Paolo Ferrari, ceo van Bridgestone Amerika, in een persbericht. “Haar data gedreven aanpak en collaboratieve leiderschapsstijl maken haar daarom de juiste persoon om onze marketing naar een hoger niveau te tillen.”