BandenConcurrent: “winterbanden zijn uit de mode”

Winterbanden lijken uit de mode. Dit stelt BandenConcurrent op basis van een onderzoek dat het zelf heeft uitgevoerd.
All-seasonbanden
Volgens BandenConcurrent is de verkoop van all-seasonbanden bij BandenConcurrent in vijf jaar tijd 250% gestegen: “Waar in 2015 nog 9% van alle klanten all-seasonbanden aanschafte, is dat in 2019 opgelopen tot maar liefst 24%. Het is duidelijk: 4-seizoenenbanden zitten flink in de lift.” Dit gaat volgens de bandenverkoper ten koste van de winterband: “In 2015 schafte nog 29% van alle klanten winterbanden aan. In 2019 is dit aandeel gedaald tot 16%. Daarmee lijkt de winterbandentrend, die in eerdere jaren juist sterk in opkomst was, nu op zijn retour.”
Goedkoper
Volgens BandenConcurrent is de all-seasonband gemiddeld 10% goedkoper dan de winterband en een paar euro goedkoper dan zomerbanden. Ook leveren deze banden een besparing op omdat er geen extra montage en opslag nodig is. Verder zou de all-seasonband beter presterren dan de winterband: “Uit de tests van TyreReviews, waarover het Algemeen Dagblad eerder berichtte, blijkt dat je in ons klimaat in de praktijk het beste kunt kiezen voor zomerbanden in de zomer en all-seasonbanden in het winterseizoen.”
Alleen voor mensen die regelmatig naar gebieden met meer sneeuw en ijs dan in Nederland gaan, zoals de wintersportgebieden in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of Italië, hebben winterbanden zeker meerwaarde, zo besluit BandenConcurrent.

Auteur: court-jan

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.