Apollo biedt vrachtwagens en bussen meer keuze met Endurace

Apollo biedt vrachtwagens en bussen meer keuze met Endurace
(Foto: Apollo)

Apollo breidt zijn Endurace RD2 truck-en busbanden lijn met twee nieuw maten uit. Deze sloffen zijn nu ook in de maten 315/70 en 295/80 beschikbaar.

De Endurace is exclusief verkrijgbaar voor 22,5-inch wielen, wat de standaard is voor moderne commerciële banden in het segment. De productie vindt plaats in Apollo’s Europese faciliteiten en de RD2 moet betere tractie en prestaties onder alle weersomstandigheden leveren. De band heeft daarom het 3PMFS-symbool, wat betekent dat hij ook in natte en winterse omstandigheden grip levert. Hiernaast moeten volgens het bandenmerk ook de rolweerstand en duurzaamheid goed uitkomen.

De Endurace heeft verder een uniek loopvlakpatroon, met groeven en Multi-Edge schouderblokken. Wat de prestaties op gladde oppervlakken verbetert. Een groter contactoppervlak moet verder voor gelijkmatige slijtagepatronen en een gelijkmatige drukverdeling zorgen. De versterkte behuizing draagt bij aan de verbeterde duurzaamheid en scheurweerstand. Volgens Apollo is de duurzaamheid 1,7 keer groter dan de Europese regelgevende vereiste.

Origineel

“Het aanhoudende succes van de RD2 heeft geleid tot nieuwe varianten van het product, in afmetingen die groter en kleiner dan het origineel. In tegenstelling tot veel andere fabrikanten, die alleen hoofdbandmaten testen, voert Apollo tijdens het ontwikkelingsproces tests uit voor alle bandenmaten. Dit zorgt ervoor dat al onze banden, inclusief latere maat-uitbreidingen, optimale prestaties leveren”, vertelt John Joy, directeur Truck en Bus Europa bij Apollo, in een persbericht.

De originele 315/80 R22.5 Endurace RD2 kwam in augustus 2021 uit. De 315/70 R22.5-variant is nu in juli van dit jaar beschikbaar gesteld en de 295/80 R22.5-variant komt in maart 2023 op de markt. Daarnaast brengt Apollo in 2024 ook zijn tweede generatie 17,5-inch banden uit. Dit segment is goed voor ongeveer 15 procent van de Europese vrachtwagen- en bussector.

Auteur: Jesse Busser

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.