Onderzoek

Apollo Tyres: meerderheid automobilisten kiest voor vierseizoenenbanden

(Foto: Shutterstock)

Een duidelijke meerderheid van de automobilisten kiest voor vierseizoenenbanden als ze nieuwe banden nodig hebben. In Nederland ligt dat percentage op 74 procent, in Frankrijk op 78 procent en in Spanje zelfs op 82 procent, zo blijkt uit onderzoek van Apollo Tyres.

Apollo Tyres heeft in een reeks Europese landen zo’n duizend mensen per land ondervraagd. ‘Deze resultaten wijzen op een toename van de populariteit van banden die speciaal zijn onderworpen om het hele jaar onder alle omstandigheden te presteren,’ zo concludeert Apollo Tyres.

Vredestein introduceerde haar eerste vierseizoenenbanden, de Quatrac, al in 1993 toen het segment nog in de kinderschoenen stond. Sindsdien heeft Apollo Tyres de band voortdurend uitgebreid om te voldoen aan de vereisten van een groot aantal verschillende voertuigen. Volgens Apollo Tyres, de eigenaar van het merk Vredestein, is de Quatrac nu verkrijgbaar in meer maten dan bij enige andere aanbieder. Bovendien heeft de bandenreeks al een serie onderscheidingen binnengehaald, onder meer van het Duitse Auto Bild.

Commercieel topman Europa Yves Pouliquen: “vierseizoenenbanden zijn steeds populairder bij de automobilisten die er zeker van willen zijn dat ze het hele jaar snel veranderende weersomstandigheden veilig het hoofd kunnen bieden. Met meer dan dertig jaar ervaring met vierseizoenenproducten kunnen autorijders het Vredestein merk vertrouwen.’’

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Bandenportaal