Michelin: bandenproductie blijft kernactiviteit, meer focus op overnames

(Foto: Shutterstock)

Michelin hoopt in 2030 minstens 20 procent van de omzet te halen uit andere activiteiten dan de productie en verkoop van banden. Dat moet mede gerealiseerd worden door overnames. De banden blijven echter wel de kernactiviteit van de Franse onderneming. 

Dat heeft bestuursvoorzitter Florent Menegaux gemeld tijdens een investeerdersdag. “De groep blijft uiteraard een wereldwijde sleutelspeler in banden, het uiteindelijke composiet en het resultaat van onze diepgaande kennis van materialen. Tegelijkertijd wil Michelin die competentie in het combineren van materialen en hun toepassingen uitbuiten voor de tech-eisende, op groei gerichte markten zoals gezondheidszorg, ruimtevaart, waterbouw, industrie of de bouw.’’

Michelin heeft in recente tijden meer dan 1 miljard euro besteed aan acquisities, vooral bij polymere composieten en connectiviteit activiteiten. Die aangekochte bedrijven zijn ook succesvol in de groep geïntegreerd en leveren synergievoordelen op. De Franse onderneming zal de acquisities de komende tijd echter wel op een wat lager pitje zetten, tekent de Franse krant Les Echos op uit de investeerdersdag.

Onderwerpen:

Auteur: Redactie Bandenportaal