Nordexx: nieuwe producten en uitbreidingsstrategie

Nordexx: nieuwe producten en uitbreidingsstrategie
(Foto: Nordexx)

Nordexx heeft op The Tire Cologne twee nieuwe bandenlijnen gepresenteerd. Het Deense bandenmerk brengt daarnaast voor het eerst zijn OTR-banden naar de Europese markt.

Het bandenmerk, dat onderdeel is van de NDI groep, heeft op de vakbeurs een nieuwe serie banden voor vrachtwagens en een nieuwe bandenreeks voor industriële machines onthuld. “We bestaan al sinds 1998, maar onze strategie is er een van langzaam opbouwen. Dat geldt voor zowel onze klanten- en dealerkring, als ons assortiment. Deze aanpak past bij onze belangrijkste Noordse kernwaarde: kwaliteit over kwantiteit”, vertelt Daniel Jensen, accountmanager bij Nordexx, aan Bandenportaal. Hij vertelt verder dat dit principe ook de leidraad was bij de ontwikkeling van de nieuwe Nordexx OTR. Daarom heeft het merk deze band vanaf de grond af aan ontwikkeld. Naar eigen zeggen kon hierdoor vanaf de prototypes de kwaliteit verhoogd worden.

Maar Jensen onderkent ook dat de uitrol van de OTR-banden niet helemaal vlekkeloos verloopt. Logistiek is de oorzaak hiervan. “De helft van onze banden wordt namelijk geproduceerd in Thailand en de andere helft in China. Dat laatste land ligt nu, vanwege de lockdowns, helemaal plat. Daarentegen is het economisch nog niet helemaal rendabel voor ons om de productie naar Thailand te verplaatsen. Maar gelukkig hebben we de tijd, vanwege onze langzamere aanpak. Daarom kunnen we wachten tot alles weer overwaait en beter wordt”, besluit Jensen.

Auteur: Jesse Busser

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.